Lördagen den 1 april: Arbetsdag vid Lilla Hycklinge.

Vi samlas vid Naturcenter kl. 08,00. Den här dagen skall vi vårstäda runt om fastigheten

och återställa efter vinterns snöröjning m.m.

Lördagen den 8 april: Vårröjning i Hycklinge hage.

Ett säkert vårtecken är att vi börjar röjningen i hagen med att göra den fri från skott och grenar. Du tar med matsäck för dagen. Samling i hagen kl. 09,00.

Upplysningar genom Rune Laneborg tel.16534.

Lördagen och söndagen den22 och23 april: Tillsynsvandring på Ostkustleden.

Vi går två etapper per dag lördagen den 22 april etapp 1 och 2 med start vid Ostkustledens parkering kl.06,00. Söndagen den 23 april etapp 3 och 4 med start vid Lönnhultsstugan kl. 06,00. Vi går genom ett vårskönt landskap, där vårens första blommor lyser i backarna och vi lyssnar till fåglarnas vårkonsert.

Du som har tillsynssträckor får tidslistor av Kuno Nilsson tel.070-3718075.

Söndagen den 23 april: Länsförbundets årsmöte.

I år är Länsförbundets årsmöte förlagt till Kalmar där den lokala kretsen står för värdskapet.

Mötet kommer att hållas på Skälby Kungsgård. Upplysningar genom Kuno Nilsson tel.070-3718075. Mötet börjar kl. 10,00.

Lördagen den 29 april: Vårröjning i Hycklinge hage.

Vi fortsätter röjningen i hagen. Se program för den 8 april. Denna dag bjuder föreningen alla röjare på kaffe och korv. Anmäl ditt deltagande till Rune Laneborg tel 16534.

Söndagen den 30 april: Valborgsmässofirande.

Vi hälsar våren välkommen till Naturcenter tillsammans med Döderhults församlings Ungdommar kl 19,00. Kaffeservering, chokladhjul och lotteri från kl 19,00. Brasan tänds kl.20,00 Vårtal av repsentant från församlingen, kyrkokören sjunger vårsånger tillsammans med övriga besökare.

Torsdagen den 11 maj: Studiebesök vid hamnsaneringen.

Anna Kinch eller Bodil Lidberg Jönsson guidar och berättar om hamnsaneringen och visar oss avvattningsanläggningen vi gör även ett besök vid upplagsplatsen vid Storskogen.

Samling kl.18,00 vid entren till Hamnen. Besöket tar ca 2,5 timma.

OBS! Obligatorisk anmälan med namn och personnummer alla siffror, för att få inträde till hamnanläggningen OBS! anmälan senast 2 dagar före besöket. Anmälan till Bertil Svensson tel 0491-19695 eller Sture Ljungblom 0491-18362.

Tisdagen den 6 juni: Gökotta i Hycklinge hage.

Samling vid parkeringen till hagen kl.08,00. Vi går en runda i hagen och ser på försommarens blomsterprakt och lyssnar till fåglarnas morgonkonsert. Sedan sätter vi oss i gröngräset och dricker medhavt kaffe, så får vi höra om göken KO-Koar för oss.